Развијање читалачких техника и вештина, дигитална и медијска писменост, забрањене књиге, како помоћи ученицима који имају неки облик дислексије биле су главне теме нашег Еразмус + пројекта који је финансиран од стране ЕУ уз подршку Фондације Темпус. Пројекат је трајао 18 месеци, а учествовали су одабрани ученици другог и трећег разреда филолошког и друштвено-језичког смера. Ученици су у оквиру мобилности провели једну седмицу прво у Брну, Чешка Република, октобра 2024., а потом у фебруару 2025. у Енгелхолму у Шведској. Поред усвајања знања и спровођења пројектних активности, имали су прилику да упознају културно и историјско наслеђе ових земаља, упореде образовне системе и стекну нове пријатеље. Знања која су стекли на мобилностима деле са својим вршњацима у оквиру одељењских заједница, али и на другим предметима повезујући стечена знања са пројекта.
Изузетно нам је драго што смо овог октобра имали и узвратну посету ђака из гимназије Брно Бистрц као партнерска школа њиховог пројекта Read, Learn and Reflect који се бави истим темама. Сарадња са свим учесницима пројекта је уродила плодом – на линковима можете погледати мини приручнике о томе како да развијете читалачку вештину, које технике примењивати, шта је медијска а шта дигитална писменост и зашто су оне јако важне за учење. А као додатак – забрањене књиге! Зашто се књиге и даље забрањују и како то утиче на читалачке навике, развој критичког мишљења, слободе писане речи и говора и изнад свега демократије.
Координаторка пројекта је Нада Филиповић, професорка енглеског језика и педагошка саветница. Професори који су учествовали у пројекту су Хаџи Зоран Протић и Ана Јеликић, професори енглеског језика и професорка немачког и енглеског језика Мирослава Сарић.

